Pl / En / It / Fr
Projekty
imageees
imageees
imageees
imageees
imageees
imageees
Hedva Ser– Destrukcja i Odrodzenie

Sod–Remez–Pszat–Drasz


Inspiracją do powstania przestrzeni były motywy zaczerpnięte z kabały. Stały się one pretekstem do stworzenia miejsca o charakterze otwartym dla wszystkich, łączącym ludzi kultury oraz różne aktywności. Rzeźby zostały wyniesione w betonowych donicach oraz usadzone w takim miejscu, które pozwala na kontemplację z rożnych stron. Obniżenie przestrzeni oraz zastosowanie siedzisk na różnych poziomach tworzy amfiteatr, w którym rzeźby grają główną rolę.

Zieleń w projekcie
Roślinność odgrywa istotną rolę w przestrzeni; wydziela obszar od ulicy oraz czyni go bardziej zacisznym. Zielone wyspy tworzą również kontrapunkt odwracający uwagę od wysokości muru. Gatunki zostały dobrane tak, aby swoją formą nie zagłuszać rzeźb, a jedynie nadać im odpowiednie tło i odseparować od zgiełku miasta, są to odmiany, którym można nadawać kształt, a także pozostają zielone również zimą. Zieleń pojawia się w specjalnie zaprojektowanych donicach oraz w pozostałościach zastanego muru.

Woda dookoła rzeźb
Inspiracją do podkreślenia rzeźb płytkim lustrem wody była historia zastananej przestrzeni- dawniej w tej części znajdował się staw.

Serpentyna trawy
W projekcie pozostało dużo zielonej przestrzeni. Jest to wynikowa rozmów z mieszkańcami, którzy zwracali uwagę, że na Kazimierzu jest bardzo mało zielonych miejsc. Poprzez pozostawienie tak wielu zielonych elementów obszar staje się rodzajem ogrodu, który służy zarówno kontemplacji rzeźb jak i pozostaje miejscem często odwiedzanym przez mieszkańców, niezależnie od wieku.

Pusta przestrzeń
Może być ona zagospodarowana zgodnie z zapotrzebowaniem. Można tam postawić niewielki budynek o charakterze informacyjnym lub tymczasowe punkty sprzedaży.

Zagłębienie
Zastana niecka to podkreślenie istniejących cech przestrzeni (obszar był obniżony, aby ukazać oryginalną wysokość pozostałości muru), jednocześnie zagłębienie podkreśla dominację rzeźb w przestrzeni, górują one nad otoczeniem.

Schody
Spełniają formę widowni, są elementem, który służy zarówno mieszkańcom, jak i zwiedzającym. Specjalne stopnie do siadania zapraszają, żeby zatrzymać się dłużej w otoczeniu rzeźb, spojrzeć na nie z innej perspektywy.

Pasy światła
Wieczorem nakierowują one wzrok użytkowników na najważniejsze punkty w przestrzeni- rzeźby. Wyznaczają kierunek, w którym powinniśmy podążać.

avatar
Weronika Banaś, Agnieszka Kowal
Kraków
Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki
Plac Jana Matejki 13, Kraków, Polska
tel.: +48 12 632 13 31 | +48 12 632 48 96
www: asp.krakow.pl
e-mail: krakow@positivespace.pl
fb: positivespace
Przemyśl
Instytut Architektury Wnętrz PWSW
Ul. Tymona Terleckiego 6, 37-700 Przemyśl, Polska
tel.: +48 16 735 52 30 | +48 16 735 52 32
www: pwsw.pl/architektura-wnetrz
e-mail: krakow@positivespace.pl
fb: positivespace
Milan
Accademia delle belle Arti di Brera
Via Brera, 28, 20121 Milano, Włochy
tel.: 02 869551
www: accademiadibrera.milano.it
e-mail: krakow@positivespace.pl
fb: positivespace
Gent
Hogeschool Gent Koninklijke academie voor Schone Kunsten
Jozef Kluyskensstraat 2, 900 Gent, Belgia
+32 09 267 01 00
www: kask.be
e-mail: krakow@positivespace.pl
fb: positivespace
Strasburg
Lycee et CFA Le Corbusier
15, rue Lixenbuhl 67404 Illkirch-Graffenstaden
03 88 66 87 66
www: lyceelecorbusier.eu
e-mail: krakow@positivespace.pl
fb: positivespace
Paris
Paris


www:
e-mail:
fb: