EFEMERYCZNA KULTURA WŁASNEJ TOŻSAMOŚCI
EFEMERYCZNA KULTURA WŁASNEJ TOŻSAMOŚCI
KOKON JEDWABNIKA / PRZETRWANIE
KOKON JEDWABNIKA / PRZETRWANIE
METAMORPHOSE
Jak okiem sięgnąć panuje tu chwila. Jedna z tych ziemskich chwil Proszonych by trwały "Chwila" - Wisława Szymborska
SELFIE GARDEN
日本庭園 nihon-teien
SELFSHARE
SELFSHARE
„Idea jest zbawieniem dzięki wyobraźni”.
Frank Loyd Wright
Co pobudza, uaktywnia Twoją wyobraźnię, kreatywność?
SOUNDSCAPES
Akcja - reakcja. Zasada zachowania energii - w przestrzeni nic nie ginie.
Nehrybka e Pikulice. Miejsca Pamięci.
Danilo Lisi
Nehrybka i Pikulice. Miejsca Pamięci.
Nehrybka i Pikulice. Miejsca Pamięci.
Nehrybka i Pikulice. Miejsca Pamięci.
Katarzyna Bodurka
Hedva Ser– Ogrody pamięci
Ogrody pamięci
Hedva Ser– Destrukcja i Odrodzenie
Ekspozycja rzeźb w przestrzeni miasta
Hedva Ser- Projekt Dajwór
Hedva Ser- Projekt Dajwór
Zagospodarowania skweru przy ul. Dajwór
Hedva Ser między Synagogą a Dajworem
Surowe, wykonane z brązu bryły tworzą cykl, będący symboliczną interpretacją losów społeczności żydowskiej w Polsce
Hedva Ser– Projekt Dajwór
Przestrzeń dla rzeźb Hedvy Ser
Hedva Ser między Sacrum a Profanum
... wyniesione ponad „piekło” (..) aby wznieść się ponad strefę profanum i zaistnieć w sacrum.
Hedva Ser– ekspozycja Destrukcja i Odrodzenie
Miejsce, które łączy codzienną aktywację ze sztuką
Hedva Ser- Projekt Dajwór
Hedva Ser- Rzeźby wybrane
Przestrzeń zaprojektowano z myślą o zwiedzających, aby dostęp do rzeźb mieli wszyscy ludzie nie zależnie od wieku oraz sprawności fizycznej.
Hedva Ser– Rzeźby wybrane
Projekt zagospodarowania przestrzeni miejskiej przy Starej Synagodze na Kazimierzu w Krakowie
PROGRAMOWANIE WRAŻEŃ
PROGRAMOWANIE WRAŻEŃ
Dzień 1 : 16 marca 2015
rano 9.00 – 13.00
Studenci w Chinach rozpoczynają pracę 7 godzin wcześniej niż studenci francusko-polscy.
Studenci w Strasburgu wysyłają w poniedziałek rano (godz. 9.00 w Europie, 16.00 w Chinach) materiały na Tumbir (blog), tak aby można było umieścić materiały fotograficzne i teksty opracowane rano w poniedziałek przez studentów w Chinach.
Początek bloga: Każda z 8 grup (po 4 studentów) w Chinach i w Europie:
1 - wykonaj zdjęcie grupy wraz z imionami i nazwiskami studentów.
2 - zbierz chińskie materiały na temat motywu w designie (jako produkt przestrzeni, mody) odwołując się do autora i roku.
popołudniu 14.30 – 17.00
3 - praca w terenie miasta, w zależności od grupy Suzhou, Cracovie lub Strasbourg (ścisłe centrum miasta włącznie z lokalnymi muzeami) aby stworzyć kolekcję zdjęć prezentujących występujące motywy.
W efekcie: wybierz co najmniej 2 zdjęcia (lub więcej jeżeli jest taka konieczność):
1 zdjęcie przedstawiające blisko wykadrowany motyw oraz 1 zdjęcie tego samego motywu, ale z kontekstem miejsca w którym się znajduje.
_
Dzień 2 : 17 marca 2015
rano i popołudniu 9.00 – 17.00
Odczytywanie wzajemnych odniesień do wzorów wysłanych przez studentów z Chin (będzie opóźnienie w czasie ponieważ studenci francusko-polscy będą już mieli motywy chińskie, ale studenci z Chin pracujący na ich materiałach dołączą później).
Interpretacja wybranych zdjęć, dowolna plastyczna kreacja, działanie na planie, reliefie lub objętości, na jednym lub więcej wybranych motywach (3 max.). Poszukiwanie ich potencjału plastycznego i znaczeniowego: skalowanie, przeskalowanie, wyginanie, zmiana objętości z uwzględnieniem wszystkich możliwych i wyobrażalnych materiałów….
Prezentacja każdej grupy na pow. 1m2 lub 1m3 oraz fotografie.
_
Dzień 3 : 18 marca 2015
rano i popołudniu 9.00 – 17.00
Motyw jako podstawa do budowania koncepcji projektowej, pretekst do niestandardowej odpowiedzi na rodzaj, specyfikę, formę (produktu, miejsca lub mody/ubrania), funkcję (przestrzeń).
Wymień motywy zinterpretowane plastycznie i umieść je w wybranych miejscach miasta w którym się znajdujesz.
Wybierz motyw przetworzony plastycznie dzień wcześniej i przenieś go do kontekstu lub miejsca (wybranego w pierwszym dniu) przywracając go w miejsce pierwotnego motywu.
Jaki rodzaj designu może to generować?
Makieta trójwymiarowa z kartonu lub komputerowa wizualizacja 3D, montaż fotograficzny, collage lub inna technika symulacji przestrzennej…
_
Dzień 4 : 19 marca 2015
Rozwój projektu każdej z grup w przestrzeni miasta w której się znajduje. W jaki sposób wasza propozycja zmieniła, przekształciła wybraną przestrzeń publiczną miasta? Przedstawić, zapisać przy użyciu różnych mediów.
_
Dzień 5 : 20 marca 2015
Prezentacja wszystkich prac każdej grupy w każdej szkole i na blogu.
Pytanie dla sesji 2015:“ miasto jako motyw i ornament: pomiędzy przyjemnością
a utopią”
…Wszyscy zgodzą się z twierdzeniem że wszędzie i od zawsze, w naturalny sposób, człowiek zdobi swoje ciało i miejsce w którym żyje : perfumuje się, wybiera ubranie, umieszcza obrazy, otacza się kwiatami, tworzy plakaty reklamowe, ma ozdobione ciało, swój dom, swoje miasto, aby uczynić świat piękniejszym….
Ornament definiuje się jako “detal lub obiekt bez praktycznego zastosowania, który ma przede wszystkim zdobić”. L’Encyclopédie de Diderot podkreśla pojęcie przyjemności związane z pięknem : ornament to “coś co zdobi każdą rzecz, czym kolwiek ona jest. Główną zasadą jest to że części podstawowe, najważniejsze stają się “ornamentem”; wtedy obserwator, który postrzega użyteczność jako podstawę piękna, jest jeszcze bardziej poruszony (2) “ Obserwator wzruszony” oto istota problemu. W rzeczywistości ornament nie wywołuje reakcji impulsywnych, sprzecznych, uniwersalnych, zmiennych, ponieważ powstaje na styku pragnienia upiększania zaprojektowanego przez artystę/projektanta i percepcji tego piękna przez odbiorcę/użytkownika.
„Dla kogo ornament staje się zadaniem, problemem?”
Odile Nouvel Kammerer
“Utopia brzmi jak wezwanie w noc pełną naszych marzeń, zaprasza nas w niesamowitą podróż” Thierry Paquot, « L’utopie ou l’idéal piégé », Hatier 1996
Looking at these images we all excite curiosity, we understand that these are areas of work and life we do not look at the clutter, dirt or other but as the place gives us the artist's life, not just work the artist, these places provide us a sense and it is this peculiarity of places to identify a sense, of who use them. In accord with our experience we can say that a property of the places is to be symbolic. What it means to be a symbolic place? It means that they guide imagination but are also models for living, today the aesthetics of the artist's house survives in the fashion of homes which use spaces abandoned by industrial activities.
Modelowanie 3D jako skrót do "zrozumienia" rewitalizacji przestrzeni
On Hyper Technological Arts On Hyper Technological Arts
Digital Visualization