Pl / En / It / Fr
Projekty
PATTERN
Habiter | Habitants | Habitudes
imageees
imageees
imageees
imageees
imageees
imageees
imageees
imageees
imageees
imageees
imageees
imageees
imageees
imageees
imageees
imageees
imageees
imageees
imageees

Dzień 1 : 16 marca 2015

 

rano  9.00 – 13.00 

Studenci w Chinach rozpoczynają pracę 7 godzin wcześniej niż studenci francusko-polscy. 

Studenci w Strasburgu wysyłają w poniedziałek rano (godz. 9.00 w Europie, 16.00 w Chinach) materiały na Tumbir (blog), tak aby można było umieścić materiały fotograficzne i teksty opracowane rano w poniedziałek przez studentów w Chinach. 

Początek bloga: Każda z 8 grup (po 4 studentów) w Chinach i w Europie: 

1 - wykonaj zdjęcie grupy wraz z imionami i nazwiskami studentów.

2 - zbierz chińskie materiały na temat motywu w designie (jako produkt przestrzeni, mody) odwołując się do autora i roku.

 

popołudniu  14.30 – 17.00

3 - praca w terenie miasta, w zależności od grupy Suzhou, Cracovie lub Strasbourg (ścisłe centrum miasta włącznie z lokalnymi muzeami) aby stworzyć kolekcję zdjęć prezentujących występujące motywy. 

 

W efekcie: wybierz co najmniej 2 zdjęcia (lub więcej jeżeli jest taka konieczność): 

1 zdjęcie przedstawiające blisko wykadrowany motyw oraz 1 zdjęcie tego samego motywu, ale z kontekstem miejsca w którym się znajduje. 

 

_

 

Dzień 2 : 17 marca 2015

rano i popołudniu  9.00 – 17.00

 

Odczytywanie wzajemnych odniesień do wzorów wysłanych przez studentów z Chin (będzie opóźnienie w czasie ponieważ studenci francusko-polscy będą już mieli motywy chińskie, ale studenci z Chin pracujący na ich materiałach dołączą później).

 

Interpretacja wybranych zdjęć, dowolna plastyczna kreacja, działanie na planie, reliefie lub objętości, na jednym lub więcej wybranych motywach (3 max.). Poszukiwanie ich potencjału plastycznego i znaczeniowego: skalowanie, przeskalowanie, wyginanie, zmiana objętości z uwzględnieniem wszystkich możliwych i wyobrażalnych materiałów…. 

Prezentacja każdej grupy na pow. 1m2 lub 1m3 oraz fotografie. 

 

_

 

Dzień 3 : 18 marca 2015

rano i popołudniu  9.00 – 17.00

 

Motyw jako podstawa do budowania koncepcji projektowej, pretekst do niestandardowej odpowiedzi na rodzaj, specyfikę, formę (produktu, miejsca lub mody/ubrania), funkcję (przestrzeń). 

 

Wymień motywy zinterpretowane plastycznie i umieść je w wybranych miejscach miasta w którym się znajdujesz. 

 

Wybierz motyw przetworzony plastycznie dzień wcześniej i przenieś go do kontekstu lub miejsca (wybranego w pierwszym dniu) przywracając go w miejsce pierwotnego motywu. 

 

Jaki rodzaj designu może to generować? 

 

Makieta trójwymiarowa z kartonu lub komputerowa wizualizacja 3D, montaż fotograficzny, collage lub inna technika symulacji przestrzennej… 

 

_

 

Dzień 4 : 19 marca 2015

 

Rozwój projektu każdej z grup w przestrzeni miasta w której się znajduje. W jaki sposób wasza propozycja zmieniła, przekształciła wybraną przestrzeń publiczną miasta? Przedstawić, zapisać przy użyciu różnych mediów.

 

_

 

Dzień 5 : 20 marca 2015

 

Prezentacja wszystkich prac każdej grupy w każdej szkole i na blogu. 

 

Pytanie dla sesji 2015:“ miasto jako motyw i ornament: pomiędzy przyjemnością
a utopią”

 

…Wszyscy zgodzą się z twierdzeniem że wszędzie i od zawsze, w naturalny sposób, człowiek zdobi swoje ciało i miejsce w którym żyje : perfumuje się, wybiera ubranie, umieszcza obrazy, otacza się kwiatami, tworzy plakaty reklamowe, ma ozdobione ciało, swój dom, swoje miasto, aby uczynić świat piękniejszym….

 

Ornament definiuje się jako “detal lub obiekt bez praktycznego zastosowania, który ma przede wszystkim zdobić”. L’Encyclopédie de Diderot podkreśla pojęcie przyjemności związane z pięknem : ornament to “coś co zdobi każdą rzecz, czym kolwiek ona jest. Główną zasadą jest to że części podstawowe, najważniejsze stają się “ornamentem”; wtedy obserwator, który postrzega użyteczność jako podstawę piękna, jest jeszcze bardziej poruszony (2) “ Obserwator wzruszony” oto istota problemu. W rzeczywistości ornament nie wywołuje reakcji impulsywnych, sprzecznych, uniwersalnych, zmiennych, ponieważ powstaje na styku pragnienia upiększania zaprojektowanego przez artystę/projektanta i percepcji tego piękna przez odbiorcę/użytkownika.

 

„Dla kogo ornament staje się zadaniem, problemem?”

Odile Nouvel Kammerer 

 

“Utopia brzmi jak wezwanie w noc pełną naszych marzeń, zaprasza nas w niesamowitą podróż” Thierry Paquot, « L’utopie ou l’idéal piégé », Hatier 1996

Kraków
Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki
Plac Jana Matejki 13, Kraków, Polska
tel.: +48 12 632 13 31 | +48 12 632 48 96
www: asp.krakow.pl
e-mail: krakow@positivespace.pl
fb: positivespace
Przemyśl
Instytut Architektury Wnętrz PWSW
Ul. Tymona Terleckiego 6, 37-700 Przemyśl, Polska
tel.: +48 16 735 52 30 | +48 16 735 52 32
www: pwsw.pl/architektura-wnetrz
e-mail: krakow@positivespace.pl
fb: positivespace
Milan
Accademia delle belle Arti di Brera
Via Brera, 28, 20121 Milano, Włochy
tel.: 02 869551
www: accademiadibrera.milano.it
e-mail: krakow@positivespace.pl
fb: positivespace
Gent
Hogeschool Gent Koninklijke academie voor Schone Kunsten
Jozef Kluyskensstraat 2, 900 Gent, Belgia
+32 09 267 01 00
www: kask.be
e-mail: krakow@positivespace.pl
fb: positivespace
Strasburg
Lycee et CFA Le Corbusier
15, rue Lixenbuhl 67404 Illkirch-Graffenstaden
03 88 66 87 66
www: lyceelecorbusier.eu
e-mail: krakow@positivespace.pl
fb: positivespace
Paris
Paris


www:
e-mail:
fb: