EFEMERYCZNA KULTURA WŁASNEJ TOŻSAMOŚCI
EFEMERYCZNA KULTURA WŁASNEJ TOŻSAMOŚCI
KOKON JEDWABNIKA / PRZETRWANIE
KOKON JEDWABNIKA / PRZETRWANIE
METAMORPHOSE
Jak okiem sięgnąć panuje tu chwila. Jedna z tych ziemskich chwil Proszonych by trwały "Chwila" - Wisława Szymborska
SELFIE GARDEN
日本庭園 nihon-teien
SELFSHARE
SELFSHARE
„Idea jest zbawieniem dzięki wyobraźni”.
Frank Loyd Wright
Co pobudza, uaktywnia Twoją wyobraźnię, kreatywność?
SOUNDSCAPES
Akcja - reakcja. Zasada zachowania energii - w przestrzeni nic nie ginie.
Nehrybka e Pikulice. Miejsca Pamięci.
Danilo Lisi
Nehrybka i Pikulice. Miejsca Pamięci.
Nehrybka i Pikulice. Miejsca Pamięci.
Nehrybka i Pikulice. Miejsca Pamięci.
Katarzyna Bodurka
Hedva Ser– Ogrody pamięci
Ogrody pamięci
Hedva Ser– Destrukcja i Odrodzenie
Ekspozycja rzeźb w przestrzeni miasta
Hedva Ser- Projekt Dajwór
Hedva Ser- Projekt Dajwór
Zagospodarowania skweru przy ul. Dajwór
Hedva Ser między Synagogą a Dajworem
Surowe, wykonane z brązu bryły tworzą cykl, będący symboliczną interpretacją losów społeczności żydowskiej w Polsce
Hedva Ser– Projekt Dajwór
Przestrzeń dla rzeźb Hedvy Ser
Hedva Ser między Sacrum a Profanum
... wyniesione ponad „piekło” (..) aby wznieść się ponad strefę profanum i zaistnieć w sacrum.
Hedva Ser– ekspozycja Destrukcja i Odrodzenie
Miejsce, które łączy codzienną aktywację ze sztuką
Hedva Ser- Projekt Dajwór
Hedva Ser- Rzeźby wybrane
Przestrzeń zaprojektowano z myślą o zwiedzających, aby dostęp do rzeźb mieli wszyscy ludzie nie zależnie od wieku oraz sprawności fizycznej.
Hedva Ser– Rzeźby wybrane
Projekt zagospodarowania przestrzeni miejskiej przy Starej Synagodze na Kazimierzu w Krakowie
PROGRAMOWANIE WRAŻEŃ
PROGRAMOWANIE WRAŻEŃ
Grupa projektowa:
Patrycja Duda, Anna Hanysz, Krystian Motyl, Joanna Kamoń, Aleksandra Radej, Izabela Śliwa, Agnieszka Kowal, Agata Wolańska
Hedva Ser– Ogrody pamięci
Przedmiotem opracowania jest zagospodarowanie fragmentu terenu przestrzeni
miejskiej(Dzielnica Śródmieście obr. 17 dz. 270/25, pomiędzy Bulwarem Kurlandzkim, a ulicą
Podgórską) dla posadowienia czterech rzeźb artystki UNESCO Hedvy Ser.
Projekt opracowany jest przez studentów Wydziału Architektury Wnętrz Akademii Sztuk
Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie wspólnie z autorką rzeźb, artystką UNESCO Hedvą Ser.
Cztery 250 kilogramowe rzeźby : Totem(212x50x49 cm), Rozdarcie(179x154x64 cm),
Eksplozja( 198x95x51cm) i Nadzieja( 216x74x55cm) posadownione są na wybranej z autorką
przestrzeni w oparciu o projekt postumentów wraz z adaptacją terenu.
Obszar działki musi być zagospodarowany jako teren dla wszystkich korzystających z tej strefy
rekreacyjnej miasta. Powstały zielony plac z rzeźbami, będzie miejscem zaprojektowanym,
zorganizowanym jako przestrzeń ogrodowa. Granica tego wybranego obszaru działki wytyczona
została od strony półn.wsch. i półn.zach. przez zaprojektowaną różnicę poziomów. W tym celu
wprowadzono w terenie trzy stopnie o wys. 14 cm, (różnica poziomów to 42 cm), które mogą
posłużyć również jako formy do siedzenia. Dodatkowo różnica ta stanie się naturalną barierą,
oddzielającą projektowany fragment działki, od pasów ruchu pieszego przy ul.Podgórskiej i traktu
spacerowego Bulwarów Kurlandzkich. Pomiędzy ruchliwą ulicą a projektowanym terenem
znajdzie się pas zieleni z wyższych traw. Stopnie wykonane zostaną z bloków kamiennych z
granitu płomieniowanego opartych na konstrukcji żelbetowej.
Istniejąca zieleń musi zostać zrekultywowana, konieczne są dodatkowe nasadzenia małej zieleni
oraz odbudowa trawnika. W projekcie użyto wysokich traw ozdobnych ( miskant chiński
,rozplenisca japońska ,kostrzewa Festuca) , które doskonale odnajdują się w nasłonecznionych
miejscach , do którego niewątpliwie należy teren przy Bulwarach .W całym terenie
zaprojektowano oświetlenie, podkreślające powstałe stopnie, postumenty i rzeźby. W projekcie
wykorzystano oświetlenia liniowe i punktowe typu Led, montowane w terenie i do postumentów.
Projektowane postumenty, to formy wznoszące o kącie nachylenia nie większym niż 45 i
konstrukcji żelbetowej sprężonej naciąganej , posadowione w projektowanym terenie na
fundamentach płytowych opartych na palach żelbetowych( których wysokość może zostać
określona po badaniach geologicznych ). Platformy pod rzeźby są zintegrowane z obszarem
działki, ukierunkowane w stronę połd. wsch., wysokość maksymalna czterech postumentów to
130/150/170/200/ cm. Wyłożone są roślinnością, która płynnie przechodzi na elemnty z
powierzchni gruntu. Ograniczona jest ona jedynie niskim blokiem kamiennym, który będzie
stanowił barierę psychologiczną przed wchodzeniem na platformy. Płaszczyzna wierzchnia
postumentów obłożona jest matą rozchodnikową ,która wymaga użycia określonej technologii
dachów w systemie ekstensywnym. Ze względu na możliwość wysuszenia podłoża, konieczna jest
warstwa drenażu i izolacji( szczegóły w opracowaniu rysunkowym ).
Na poziomie terenu, pod wznoszącymi się postumentami i przy zachowaniu ich kształtu,
powierzchnia obsadzona jest trawami od 0.25m. do 2 m. wysokości . Płaszczyzna wierzchnia
postumentów obłożona jest matą rozchodnikową ,która wymaga użycia określonej technologii
(technologia dachów w systemie ekstensywnym).Ze względu na możliwość wysuszenia podłoża,
konieczna jest warstwa drenażu i izolacji.
Looking at these images we all excite curiosity, we understand that these are areas of work and life we do not look at the clutter, dirt or other but as the place gives us the artist's life, not just work the artist, these places provide us a sense and it is this peculiarity of places to identify a sense, of who use them. In accord with our experience we can say that a property of the places is to be symbolic. What it means to be a symbolic place? It means that they guide imagination but are also models for living, today the aesthetics of the artist's house survives in the fashion of homes which use spaces abandoned by industrial activities.
Modelowanie 3D jako skrót do "zrozumienia" rewitalizacji przestrzeni
On Hyper Technological Arts On Hyper Technological Arts
Digital Visualization